Snažno posvećeni zdravlju i dobrobiti naših pacijenata, suradnika i prijatelja, u suradnji s našim strateškim partnerima u potpunosti podržavamo napore u suzbijanju virusa koje provode države širom svijeta.

Kao odgovor na globalnu pandemiju COVID-19, naši partneri Abbott, Roche i Beckman Coulter proizveli su analize za identifikaciju IgM i IgG antitijela na koronavirus – Covid-19 ili SARS-CoV-2. Testovi su dizajnirani za upotrebu na imunološkim analizatorima posljednje generacije te zahtijevaju dobro opremljen laboratorij i visoko profilirano osoblje.

Poliklinika LabPlus u svom rutinskom radu testira antitijela na prisutnost bolesti COVID-19 / SARS-CoV-2 IgG i IgM serološkim testovima.

Trenutno na tržištu postoje dvije vrste testova:

brzi test

• imunokemijski testovi na potpuno automatiziranim uređajima

Abbott AlinityCobas

Poliklinika LabPlus koristi za testiranje imunokemijske testove na analizatorima tvrtke Abbott, Roche i Beckman Coulter.

Po preporuci Europskog centra za prevenciju bolesti i kontrolu bolesti (ECDC) te FDA – američke agencije za lijekove objavljen je popis trenutno validiranih testova.

Kako testiranje funkcionira?

Serološkim testovima utvrđujemo prisutnost/količinu antitijela koja se razviju nakon kontakta s virusom. Testiranje se provodi iz krvi, a obrada uzorka traje najviše nekoliko sati, isto kao antitijela za bilo koju drugu zaraznu bolest poput ospica, vodenih kozica ili slično.

Rezultati ovog testa dobar su pokazatelj izloženosti virusu, pa mogu poslužiti i za utvrđivanje stvarnog broja osoba koji su se zarazile i oporavile bez simptoma ili s minimalnim simptomima.

Prisutnost antitijela na COVID-19 / SARS-CoV-2 u krvi pacijenta (simptomatskog ili asimptomatskog) govori o imunološkom odgovoru organizma na virus.

Zahvaljujući ovim metodama u vrlo kratkom vremenu određuje se prisustvo IgM i IgG antitijela te se pomaže u otkrivanju kako bolesnih tako i izliječenih osoba (cjelokupna imunološka populacija), a poseban naglasak je na otkrivanju asimptomatskih slučajeva.

Ilustracija kinetike stvaranja antitijela Covid-19

Testovi dokazuju prisutnost IgM ili IgG protutijela, ali IgM protutijela se ponekad uopće ne razviju tijekom infekcije, a za pojavu IgG protutijela treba pričekati da se bolest razvije i detektiraju se tek u kasnijoj fazi bolesti. Na taj način se serološkim testovima mogu propustiti oboljeli od COVID-19 infekcije.

Pozitivan nalaz IgG antitijela govori da je pacijent bio u kontaktu s virusom, a pozitivan nalaz IgM antitijela govori o trenutnoj infekciji.

Za konačnu dijagnozu, uz pozitivan nalaz IgM antitijela, potrebna je potvrda PCR dijagnostičkim testovima.

CIJENA
Cijena serološkog testiranja COVID-19/SARS-CoV-2 IgG i IgM 300kn
VRIJEME ODREĐIVANJA
Rezultati testiranja gotovi su isti dan, odnosno u roku od 2-3 sata od primitka uzorka u laboratorij.

seroloska dijagnostika covid-19 infekcije

ČESTO POSTAVLJANA PITANJA

Trenutno na tržištu postoji puno brzih testova. Po čemu se ovaj test razlikuje od njih?
Dijagnostički i serološki testovi su komplementarni jer se jedan koristi kod zaraznih bolesnika, uglavnom onih sa simptomima (dijagnostički), a drugi za određivanje imunološkog odgovora (antitijelo ili serologija). Ovaj test je visokopropusni laboratorijski test imunološkog sustava, razvijen kako bi se provjerio imunološki odgovor osoba koje su bile izložene virusu, pa čak i ako nisu imale simptome.

Kako novi test Beckman Coultera koristi u borbi protiv COVID-19?
Svrha Access SARS-CoV-2 IgG testa je utvrditi je li pacijent bio izložen COVID-19 infekciji i potencijalno razvio imunološku reakciju na SARS-CoV-2. Pogodan je za otkrivanje i bolesnih i izliječenih osoba i osobito koristan za definiranje opsega populacije koja je došla u kontakt s virusom (uključujući i asimptomatske slučajeve).

Kolika je potencijalna klinička upotreba serološkog testa za SARS-CoV-2?
Serološki testovi poput Access SARS-CoV-2 IgG testa mogu otkriti je li osoba bila izložena virusu, čak i ako nije imala simptome te je li osoba potencijalno razvila imunološki odgovor stvaranjem antitijela na virus.

Kako pacijent počinje razvijati imunitet na virus?
Nakon izlaganja bilo kojem virusu, jedan od tjelesnih obrambenih mehanizama je stvaranje antitijela zvanih imunoglobulin M (IgM), nakon čega u približno tjedan dana usljeđuje proizvodnja antitijela zvanih imunoglobulin G (IgG). Ova antitijela su vrlo specifična za virusne proteine, a njihova je uloga pomoći tijelu da eliminira virus.

Koliko brzo nakon izlaganja COVID-19 infekciji se može ovaj test upotrijebiti za prepoznavanje imuniteta kod asimptomatske osobe?
Pristupni SARS-CoV-2 IgG test može se upotrijebiti 14-20 dana nakon infekcije. Međutim, vrijeme koje je potrebno može varirati od pojedinca do pojedinca, od virusa do virusa i od analize do ispitivanja.

Kako test funkcionira?
Princip svakog testa je imobiliziranje virusnih antigena pomoću magnetskih čestica za hvatanje IgG antitijela u uzorcima bolesnika i njihovo otkrivanje pomoću obilježenih anti-IgG antitijela.

Hoće li test biti kvalitativan ili kvantitativan?
Pristupni SARS-CoV-2 IgG test oblikovan je kao kvalitativni imunološki test što znači može otkriti je li osoba imala imunološki odgovor na SARS-CoV-2 ili ne.